Gelir-Gider Programı - Yazılım-Mobil-Ticaret Uygulamaları&Haberleri

Monday, December 31, 2012

Gelir-Gider Programı



İşim gereği excelle uğraşmak zorunda kalıyorum. Excel bilindiği gibi daha çok hesaplama için kullanılan bir program. Excel de zaman içinde yeni şeyler keşfediyorum. Keşfettiklerimi de bu programda hazırlamaya çalışıyorum. İşte hazırladığım bu programlardan biri de gelir giderlerimi düzenlediğim ve takip ettiğim küçük bir program. Normalde gelir ve giderlerimi takip ettiğim bir ajandam var. Her ay sonunda gelir ve giderlerimi buradan takip etmeye çalışıyorum. Ama  excelde hazırladığım bu program sayesinde ajandamdan takip ettiğim gelir ve gider listemi daha ayrıntılı ve görsellerle takip edebiliyorum.

Programa kafa yormanın bir diğer sebebi de benim gibi gelir ve giderlerini düzenli takip edenlerin işini kolaylaştırmak. Yukarıda da bahsettiğim gibi bu programla hem gelir ve giderimi daha kolay takip edebiliyorum hem de görsellerle hem ay sonundaki hem de yıl sonundaki farkları görebiliyorum. Dilerseniz size biraz programdan bahsedeyim:
Program 10 bölümden oluşuyor. 1- gelirler 2-Giderler 3- Gelir ve gider farkı 4- Gelir Listesi 5- Gider listesi  6- Kiralar 7- araba harcamaları 8- telefon harcamaları 9- gıda harcamaları 10- diğer harcamalar  
Saydığımız bu bölümlerin her biri grafiklerle desteklendi.  Yani siz gelir ve giderlerinizi girdiğinizde bu bölümleri ve grafikleri kolayca takip edebiliyorsunuz. Programı kullanması oldukça basit.İlk olarak gelirler listesine maaşınızı, ek ücretlerinizi veya varsa diğer gelirlerinizi giriyorsunuz. Siz gelirlerinizi girdiğinizde Gelirler bölümünde de otomatik olarak girdiğiniz rakamı görebiliyorsunuz. Ardından giderler listesine ev kirası, araba harcamaları, gıda vb. giderlerinizi giriyorsunuz. Her gideri girdiğinizde giderlere ait diğer bölümlerde otomatik olarak dolduruluyor.
 Gelir ve gider farkında gelir ve giderleriniz arasındaki farkı grafiklerle takip edebiliyorsunuz.  Kiralar, araba harcamaları, telefon harcamaları,gıda harcamaları ve diğer harcamalar bölümünde ay ay bütün bir yıl ödediğiniz giderleri grafiklerle ayrıntılı takip etmeniz mümkün. Her bölümde ana sayfaya ulaşabileceğiniz ana sayfa bağlantısı mevcut.
Ben bilgim dahilinde bunları hazırlayabildim. Programı Allah nasip ederse daha da geliştirmeyi planlıyorum. Programı isteyen ziyaretçilerimle paylaşabilirim. Programla ilgili  görüş ve önerilerinizi benimle paylaşabilirsiniz.

No comments:

Post a Comment

Yorumunuz için teşekkür ederiz. En kısa zamanda geri dönüş yapacağız.